Kome još treba reklamni materijal – možda bi se zapitao neko ko ne zna šta se dobija zapravo poklanjanjem različitih sitnica sa logom, motom ili porukom neke firme. Možda ste među onima kojima stvarno ne treba još jedan zidni ili stoni kalendar, ili rokovnik i hemijska, ali… Onda se nađete u situaciji da tražite parče papira da nešto zapišete, a toga nemate u vidokrugu. Iako su to stvarčice na koje ne obraćamo pažnju, ipak su nekada stvarno neophodne. Pa im se zato i obradujemo kad ih dobijemo na poklon. I sve one spadaju u predmete koji se mogu poklanjati kao promo materijal.
Zašto jedna firma ne može bez promo materijala
Da pre svega definišemo šta je promo materijal. Moglo bi se reći da u njega spada sve ono na čemu se nalazi ime nekog brenda i što služi da se za neki bred pročuje kod što šireg kruga ljudi, odnosno na određene ciljne grupe. U današnje doba kada sve vrvi od konkurencije, biti bez promotivnog materijala jednako je kao da ne postojite u poslovnom svetu. Promocija je nemerljivo važna i uživo i u onlajn svetu odnosno na društvenim mrežama. Tako, pored promotivnog materijala kao što su flajeri, katalozi i ostali papirni štampani materijali, postoji niz drugih predmeta koji su za kancelarijsku upotrebu na kojima može da se ištampa oznaka nekog brenda. Takođe, tu su i razni predmeti koji mogu poslužiti kao poklon saradnicima i budućim klijentima, a koji na sebi imaju ime određenog brenda kao reklamu.
Koji su efekti promo materijala na klijenta
Kad neko svaki dan tu negde pored sebe ima neki predmet sa logom ili nazivom nekod brenda, veća je verovatnoća da će se u jednom trenutku zainteresovati za taj brend, nekad čak i pre nego što mu zatreba. Ljudska radoznalost tu igra i te kako važnu ulogu, ali je neophodno da taj određeni predmet bude upečatljiv i da nosi snažnu poruku. S druge strane, ako je nešto upečatljivo, zauzeće mesto u sećanju kupca ili klijenta, i to sećanje će se aktivirati prvom prilikom. Veće su šanse da se neko odluči na nešto što mu je poznato i sa čim se već, makar samo vizuelno, susreo.
Potrudite se da izgradite priču
Kod odabira promo materijala nije dobro da se samo nasumice odaberu neki predmeti, neki kancelarisjki materijali na koje će se nešto ištampati ili nalepiti. Ima tu mnogo više stvari koje trba uzeti u obzir ako želite da investicija u promo materijal ma uspešan ishod, a ne samo da se isplati. Naime, pre svega treba pažljivo izabrati koji će to predmeti biti – da li će to biti nešto što je univerzalno i što uvek svima treba, ili nešto specifično, što govori i o tome kakav je brend koji se promoviše i koju poruku treba da prenese. Na primer, najbolje je da poklanjate nešto što ima jasnu asocijaciju, nekada i , što da ne, šaljivu notu. Naravno, gledajte da to bude korisno onome kome poklanjate. Sam način štampe na tim predmetima je jako važan, kao i boje koje birate, koje treba da deluju sugestivno.
Ne trebaju metalni upaljači samo pušačima, takve komade čuvaju svi
Uzmimo za primer metalne upaljae kao poklon. Iako je uvreženo mišljenje da su upaljači potrebni samo pušačima, naravno da je to daleko od činjeničnog stanja. Naime, vatra je potrebna svima u pojedinim situaicjama. Obični upaljači su nešto što ne izaziva toliku pažnju, ali metalni upaljači su ono što se čuva, i što će svako gledati da ne izgubi. I kada na tako moćan predmet odštampate naziv svoje kompanije, ili ga pak izgravirate, teško da nećete zavredeti pažnju ne samo onog ko ga poseduje, nego i onog ko ga u prolazu bude video.
U kojim prlikama je dobro poklanjati promotivne predmete
Pokloni su jasna asocijacija na neku posebnu priliku, kakve su u poslovnom svetu praznici (najviše novogodišnji i božićni), zatim godišnjice i neki važni interni datumi. Međutim, postoje i oni momenti koje treba ispratiti nekim znakom pažnje kao što su upoznavanja, prvi poslovni sastanci. Ponekad je jako upečatljivo i iznenaditi klijente ili kupce i poslati im poklon bez nekog posebnog povoda. Svakako treba naći meru – ni previše ni premalo promo materijala, naročito onog papirnog. Ukoliko imate novitete ili neke akcijske periode, treba na vreme obavestiti klijente. S druge strane, i svoj poslovni prostor treba opskrbiti takvim materijalom, koji je namenjen gostima koji će to poneti kao mali znak pažnje. Sav taj materijal takođe u svakodnevnim prilikama treba biti prezentovan i od strane zaposlenih, koji će upotpuniti utisak koji treba da se ostavi na kupce, odnosno klijente koji treba da se odluče za taj specifičan brend.