Izbor lokacije je jedna od najvažnijih odluka koju novi vlasnik preduzeća mora da donese, i to je odluka koju ne bi trebalo donositi brzopleto. Pre nego što se odlučite, važno je da pažljivo razmotrite sve dostupne opcije.
Umesto da donosite odluke na osnovu ličnih želja, preporučljivo je da vaša odluka proizlazi iz temeljnog planiranja i istraživanja dostupnih opcija na portalima kao što je nadjidom.com, uzimajući u obzir vaše specifične potrebe i ograničenja.
U narednim redovima, istražićemo kako da prepoznate optimalnu lokaciju za vaš biznis i izaberete najbolje mesto za širenje svog poslovanja.
Izaberite vrstu poslovnog prostora
Postoji pet uobičajenih vrsta poslovnih lokacija, ali se stalno pojavljuju i sve kreativnije opcije, poput zajedničkih radnih prostora. Budite u pripravnosti za takve i druge vrste lokacija koje bi zadovoljile vaše specifične potrebe.
- Rad od kuće – Ako radite od kuće, ali vam je potreban veći prostor, možete razmotriti preseljenje u novi dom ili proširenje postojećeg doma kako biste stvorili potreban kancelarijski prostor
- Prodaja na malo – Razmislite o širenju izvan tradicionalnih prodavnica u centru grada i tržnim centrima. Maloprodajne lokacije mogu se pronaći i na aerodromima, nezavisnim zgradama i kioscima na posebnim događajima.
- Pokretni posao – Ranije su se samo cirkusi i prodavci sajamskih tezgi kretali. Sada, uz pomoć mobilnih uređaja za plaćanje, vaša mala pekara, recimo, može dodati pokretnu lokaciju putem štandova na različitim događanjima, dok radionicu umetničkih i zanatskih proizvoda možete otvoriti i na popularnim turističkim mestima.
- Komercijalni poslovni prostor – Komercijalni poslovni prostori nude fleksibilnost za još veći rast u budućnosti, kako pokazuje iskustvo sa Nadjidom, specijalizovanim portalom za nekretnine. Ipak, ovi prostori obično najbolje odgovaraju poslovima koji ne zavise od velikog broja potrošača.
- Industrijski prostor – Ako vodite proizvodnju ili distribuciju, imaćete posebne potrebe i verovatno ćete imati ograničen izbor prilikom otvaranja nove lokacije. Industrijski prostori su neophodni za kompanije koje zahtevaju velike skladišne prostore, za kompanije kojima je potreban pristup glavnim transportnim pravcima ili za one koje kao deo proizvodnog procesa mogu proizvoditi materije koje zagađuju okolinu.
Proverite da li lokacija za poslovanje ulazi u vaš budžet
Naravno, jedan od glavnih prioriteta će vam biti pronalaženje lokacije koja se uklapa u budžet vaše kompanije. Međutim, to nije sve što bi trebalo da razmotrite kada je u pitanju novac.
Osim cene kupovine ili mesečnog zakupa, često postoje dodatni troškovi specifični za lokaciju. Skoro svaka lokacija ima različite skrivene troškove koje treba uzeti u obzir, kao što su:
- Renoviranje,
- Unapređenje komunalne infrastrukture,
- Minimalni zahtevi za optimalnu zaradu i ekonomske stimulacije.
Čak i preduzeća koja su mobilna treba da razmotre troškove dozvola i registracije vozila prilikom izbora nove poslovne lokacije.
Pre nego se obavežete na bilo šta, obavezno razgovarajte sa drugim vlasnicima preduzeća u okolini kako biste se uverili da su zadovoljni tom lokacijom.
Iako nikada ne možete da predvidete da li će nova lokacija biti uspešna, možete obaviti što više istraživanja unapred kako biste bili sigurni da je to najbolje dostupno rešenje za vaše rastuće preduzeće.
Razmotrite svoj brend
Kada planirate lokaciju za vaš biznis i razmatrate opcija, važno je da imate svoj brend na umu. Na primer, verovatno ne biste želeli da postavite svoju novu lokaciju za kancelarijski materijal direktno usred ekskluzivne četvrti sa buticima.
Slično tome, luksuzni restoran možda ne bi dobro prošao usred studentskog grada ili ruralnog područja, gde su kupci navikli da troše manje novca na kulinarske užitke.
Razmislite o dobavljačima i snabdevačima
Važno je da osigurate lokaciju koja olakšava vašu povezanost s dobavljačima i snabdevačima; inače, možete doživeti značajna kašnjenja ili često nailaziti na probleme s nivoom inventara.
Kada razmatrate opcije, postavite sebi pitanje koja lokacija vam omogućava lakše i jeftinije snabdevanje sirovinama koje su vam potrebne za vaše poslovanje.
Idite tamo gde postoji potražnja
Poželjno je osigurati poslovni prostor koji nije zasićen konkurencijom. Tražite lokacije gde je vaš proizvod ili usluga visoko tražen/a ili gde je konkurencija relativno niska.
Ako je ikako moguće, želećete da se proširite na lokaciju gde su druge firme u kraju komplementarne, kako biste osigurali da vaš posao odgovara lokalnom tržištu.
Razmišljajte o angažovanju novih ljudi
Ako nameravate da zaposlite radnike i menadžere za svoj biznis, bitno je da otvorite prostor na lokaciji gde postoji dobar pristup javnom prevozu ili gde će potencijalni zaposleni biti zainteresovani da rade.
Pronalaženje visokokvalitetnih zaposlenih osnova je za uspeh vašeg poslovanja, zato planirajte lokaciju u skladu s mestom gde će oni želeti da rade.
Potražite lokacije sa opcijama za parking
Bez obzira na to koliko je vaša firma privlačna, dovoljan broj parking mesta bi trebalo da bude presudno tokom razmatranja idealnog poslovnog prostora. Da li vaša poslovna lokacija ima praktičan parking, ili će vaši kupci morati da plate parking – i da li će biti voljni da ga plate?
Ako je plaćanje parkinga jedina opcija, takođe bi trebalo razmotriti da li će vaša firma pokriti troškove parkiranja. I nemojte zaboraviti na svoje zaposlene – i njima će trebati mesto za parking.
Zaključak
Postoji nekoliko faktora vezanih za poslovnu lokaciju koje treba uzeti u obzir, od cena i dostupnosti do parkinga i privlačnosti tržišta. Izbor najbolje lokacije za vaš posao od suštinskog je značaja za ukupan uspeh i zato je važno obaviti potrebna istraživanja pre nego što se opredelite za lokaciju.
Razmislite o lokaciji ne samo kao vlasnik preduzeća, već i iz perspektive zaposlenog i potencijalnog kupca. Dobro informisana strategija za traženje poslovnog prostora će osigurati da pronađete najbolje mesto za otvaranje firme i početak poslovanja.