Da li ste previše platili novi web sajt?

reč "design" na ekranu računara

Konačno ste rešili da napravite sajt za svoje poslovanje. Hteli ste da angažujete stručnjaka, ali vam je komšija rekao da od njegovog kuma sin (inače, doktor za kompjutere!) može da vam to reši za sitne pare.

Razumljivo je da želite da uštedite gde god možete. Međutim, možda se ne razumete baš previše u izradu veb stranica. Opet, razumljivo, posebno ako industrija kojom se bavite nema nikakve veze s digitalom. Ono što možete jeste da vidite da li vam je sajt na oko lep. Sve ostalo je prepušteno na milost i nemilost “majstoru”.

Na svu sreću, pripremili smo vam vodič koji će vam pomoći da sajt testirate i utvrdite da li je to pravo rešenje za vaše poslovanje i da li ste novac mudro uložili.

Najvažnije karakteristike dobrog sajta

Kvalitetno dizajnirani sajtovi ističu se po različitim karakteristikama a najvažnije od njih su:

Brzo učitavanje

Brzina učitavanja veb stranice je važna stavka iz nekoliko razloga.

Prvo, zato što će ljudi izgubiti interesovanje ako se vaša veb stranica dugo učitava. Prema istraživanju koje je sproveo Gugl, većina korisnika mobilnih telefona će napustiti vašu veb stranicu ako je potrebno više od 3 sekunde za učitavanje.

Drugo, sporo učitavanje veb stranice će negativno uticati na vaš rang na pretraživačima.

Pojavljuje se na pretraživačima i dobro se rangira

Pojavljivanje i dobro rangiranje na pretraživačima je od vitalnog značaja za svaku veb stranicu. To se postiže kroz proces koji se naziva SEO, što je u osnovi optimizacija vašeg sajta, kako bi se bolje rangirao na pretraživačima kao što je Gugl. Imati SEO optimizovanu veb stranicu je veoma važno jer privlači organski saobraćaj, što znači da privlači posetioce koji su zainteresovani za vaše poslovanje i koji su tražili vaš proizvod/uslugu.

Lakoća navigacije

Imati lepu veb stranicu nije dovoljno. Korisnik više ceni lakoću pregledanja i navigacije. Ako korisnik ne može lako da se kreće do stranica koje želi, svi vaši napori po pitanju dizajna biće uzaludni. Zato je veoma važno razmišljati o tome kako korisnik koristi vaš sajt i pobrinuti se da veb stranica bude user-friendly.

Optimizovano za vaše poslovanje

Vaš sajt bi trebalo da bude izgrađen imajući u vidu vaše poslovanje. Dizajner ne bi trebalo da koristi puki šablon, a zatim ga samo prilagodi vašem poslu. Najbolje bi bilo dizajn započeti od same nule, imajući u vidu identitet vašeg poslovanja. Ovo uključuje strukturu vašeg sajta, boje koje se koriste i, naravno, sadržaj.

Orijentisano ka korisniku

Budimo iskreni, sajt je zapravo napravljen za korisnike, tako da se podrazumeva da bi na njih trebalo da bude i fokusiran. Svaki dizajner bi, prilikom dizajniranja sajta, trebalo da uzme u obzir šta korisnik želi da dobije od vašeg poslovanja.

Responzivan sajt

Imati responzivan sajt znači da se vaš sajt malo menja u zavisnosti od veličine ekrana uređaja koji mu pristupa. Ovo je veoma važno jer mobilni uređaji nemaju iste veličine ekrana kao monitori, pa se sajtovi moraju prilagoditi, kako bi dobro izgledali i na mobilnim uređajima.

Najvažnije karakteristike lošeg sajta

Evo i kratkog vodiča na koji način možete prepoznati loš sajt.

Wordpress logo na plavoj površini

Dugo se učitava

Kao što je gore navedeno, ako je vaš sajt spor, korisnici će izgubiti interesovanje i zatvoriće ga i pre nego što uspeju da ga vide.

Ne pojavljuje se na pretraživačima ili se ne rangira dobro

Ako se vaš sajt ne pojavljuje na pretraživačima, bukvalno ćete gubiti potencijalne klijente. Pobrinite se da se vaš sajt pojavljuje na pretraživačima i da se dobro rangira na osnovu ključnih termina koji odgovaraju vašem proizvodu/usluzi. To možete učiniti kroz Google oglašavanje, ali pre svega kroz već pomenuti SEO.

Teško za navigaciju

Sajt koji je težak za navigaciju frustriraće korisnike dok interaguju. Savet je da pre nego što lansirate sajt uvek pokušate da se sami krećete po stranici kao korisnik.

Ne radi dobro na mobilnim uređajima

Ako vaš sajt nije prilagodljiv, neće izgledati dobro na mobilnim telefonima, što bi ga moglo učiniti praktično neupotrebljivim. Većina ljudi danas surfuje upravo preko mobilnog telefona, pa je prilagodljivost veb stranice različitim veličinama ekrana izrazito važna.

3 najvažnije stavke koje bi trebalo razmotriti

Da sumiramo: osnovna razlika između dobrih i loših sajtova leži u vizuelnoj privlačnosti, doslednosti i sposobnosti da pomognu kompanijama da ostvare poslovne ciljeve.

novi wordpress post

Vizuelna privlačnost

Dobar sajt ima jasnu strukturu, jednostavnu navigaciju i dizajn koji ne ometa pažnju, dok loš sajt čini da se osećate zbunjeno ili čak i iziritirano.

Doslednost

Dobar sajt odgovara filozofiji i tonu kompanije i šalje istu poruku svakim elementom. Loši sajtovi na korisnika ostavljaju pomešan utisak i izgledaju kao da su sastavljeni iz nekoliko različitih izvora.

Sposobnost da vam pomogne da postignete poslovne ciljeve

Dobar sajt donosi potencijalne klijente, gradi imidž kompanije, podiže ocene na pretraživačima i pomaže kompanijama da ostvare druge ciljeve. Nasuprot tome, loši sajtovi samo postoje u online prostoru i ne doprinose poslovanju.

Da odgovorimo na pitanje iz naslova: koliko god da ste platili, platili ste previše ako je sajt loš. U ovom tekstu smo zapravo samo zagrebali površinu kada je izrada sajta u pitanju. Postoji još gomila sitnica na koje bi trebalo obratiti pažnju, a koje mogu napraviti ogromnu razliku kada su rezultati u pitanju.

Zato je preporuka da za izradu sajta uvek angažujete stručnjaka. U pitanju je investicija koja će vam se sigurno isplatiti na duže staze. Za još korisnih informacija, pogledajte naš sajt!